Followers

Tuesday, January 25, 2011

Sajak:Surat Cinta..

Berjanjilah wahai rembulan..
Aku tetap kan memandangmu kala malam,
Kala engkau pergi..
mentari tetap disitu..
rindu menyambut kehadiranmu..
Aku bukan rembulan itu, bukan jua si mentari,
aku hanya watak kecil,
Hadir dalam indah kisah cinta orang,
pemerhati dari nun jauh awangan,
Meratap pada secangkir sekadar sehela cuma,
Andai kepergianmu menghentikan ombak,
Aku rela menjadi lautan,
Andai kejauhanmu meruntuhkan gunung,
Aku rela menjadi tanah,
Andai kesepian aku meruntuhkan awan,
Aku rela menjadi hujan..

Aku utus surat cinta..bukan utk hiasan,
Bukan pena yang mengalir dikertas jatuh begitu,
Bukan hanya dakwat pena kosong,
Ia lebih dari itu,
Lebih dari aku sendiri tak mengerti,
Jalan jauh aku jalan,
Surat itu aku sampaikan,
Pada alamat tiada nama,

Sekadar surat itu sepi,
Biar angin air mata hancurkan makna,
Cinta dalam surat itu sampah kecil,
Buang ia buang,
Jangan pernah ada lagi sisa-sisa semalam..

-Duta- 0014

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...