Followers

Friday, August 12, 2011

Remaja Murtad Hina Islam



Salam..ni satu lg video yg amat mengejutkan jugak...search jer dlm youtube jupelah tuh.. Bila tgk budak ni rase nk lempang jer kan.. Remaja ini dilihat banyak menyonsangkan ayat Al-Quran dan memahamkan mengikut pemahamannya sendiri.. namun xpasti video ni tmpat dimana, yg penting dia berbahasa melayu.. So, bila dilihat dari pelbagai perspektif, isu murtad sudah menjadi isu yg kritikal yg menjadi barah dlm masyarakat kita. Namun malangnya isu ini dilihat terpencil dan tdk begitu diendahkan..

Kita dpt perhatikan beberapa nama yg memahat nanah luka pada agama spt Lina Joy, Aisyah Bukhari..Timbul dibenak pemikiran kita, apa yg salah pada asuhan ibubapa? Apa yg kurang pada pendidikan? Apa yg cacatnya pd masyarakat? Sehingga golongan yg murtad ini bisa lahir.. Kita tdk harus menuding jari mengatakan siapa yg salah..tp kita berusaha supaya gejala murtad ini tdk menjadi penyakit bahaya dlm kalangan umat...dan mencegahnya..

Namun yg menjadi kekesalan sekarang, pihak yg berkepentingan memainkan isu murtad bersama kepentingan politik dayus masing2. Yg terbaru isu serbuan JAIS ke gereja. Isu ini mmg sensitif namun kalo kita asyik bertelagah menuding jari, isu spt ini mmg akan sentiasa timbul..so seharusnya dlm soal kepentingan umat kita seharusnya berganding bahu bersama..menjaga kesucian Islam
Smoga dpt dijadikan ikhtibar..

6 comments:

iefa ujang said...

bukan salah didikan ibu bapa...2 pilihan dia sndri.apa yg ibu bapa bg da ckop baik,tp apa yg bakal trjadi adalah atas kehendak kita sndri

feza said...

salam
Didikan ibu bapa yang elok pun anak still pilih jalan murtad. Lihat dalam syarat ambiga sendiri dalam isu IFC, dimana anak2 islam boleh pilih agama sendiri selepas berumur 18 tahun. Dah la zaman ramaja ni zaman pertimbangan. silap pertimbangan.. punah la.

Lynn Rahman said...

alahai dunia2.

Anis izyan Abd Rahman said...

mintak simpang ya Allah ~

Duta said...

tu la..sgt bahaya org2 mcm ni..

iSmaZuRina said...

hmm.. orang mcm ni tak habis tuntut ilmu al-quran.. baca skip2.. sebab tu la wayar kat dalam otak tu pun ada loncat2 jadi lintar pintas.. mintak dijauhkan dari diriku, keluargaku dan sanak saudaraku.. amin.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...