Followers

Friday, October 28, 2011

meRajuk DgnTuhan..


Merajuk dengan Tuhan

Salam..sebenarnya ramai antara kita tanpa sedar@ tidak merajuk dgn Tuhan. Bila apa yg kita pohon dan minta tak dimakbulkan, kita merajuk dgn Tuhan. Bila kita mengharap itu dan ini, kita merajuk jauh dari Tuhan. Sbg contoh, pernah kita dgr dialog, aku ini sudah kotor, jauh dah..biar aku terus dgn hidup aku..Soalnya mudah apa yg kita dpt dgn merajuk dgn Allah? Allah tetap memberi rezeki kpd kita..Malah Allah xpernah terkesan dgn rajukkan kita, khilaf lagi hina seorag hamba.. Kenapa kita merasa kasih sayang kekasih,..Merasa kasih sayang org yg dicintai anda lebih besar dari kasih sayang Allah..Jawapanya mudah, kerana kita memang belum pernah memiliki nikmat rasa kasih dan cinta dgn Allah…

Ramai yg merajuk dgn Allah pergi lebih jauh dari Allah..lebih jauh.. Apa yg dpt? Jauh dikau berlari, terbang jauh..kau tetap diatas bumi dan di bawah langit milik Allah. Cuba kau merajuk dgn meninggalkan solat, puasa, ..Apa yg dpt? Bangga dgn manusia, “Ya aku xsolat,aku xpuasa, hebatkan aku”..”Aku solat pun bukan jadi pandai” Apa yg dpt? Puaskah? Tenangkah?..Jiwa xkan pernah tenang..

Semoga Allah memaafkan segala kesalahan kita..Kasih Sayang dan Ampunan Allah sgt besar…Jgn pernah merajuk dgn Tuhan, Tuhan itu sentiasa ada bersama kita..



_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://e.exps.me

2 comments:

biela bell said...

tu la..tanpa kita sedari..kita penah terlanjur kata berkata sedemikian..padahal ada hikmah disebalik sesuatu yg berlaku..

Iefa Ujang said...

kita mnusia mmg trlalu buk khilaf . 1 msa nnti insyaAllah sume akan sedar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...