Followers

Thursday, April 14, 2011

Biar lambat 15 saat dari pergi selamanya...




Salam...post ini aku tulis lepas tgk berita pasal accident jalan raya..melibatkan tiga org student..Seriously, kemalangan jalan raya ini mmg jdah jadi lumrah..i mean sesuatu yg da selalu berlaku sehinggakan nyawa ini ibarat terlalu murah..hajat dihati mahu cepat 15 saat..tapi maut yg menjemput kerana kecepatan itu..


Pengalaman aku sendiri..aku pernah je lintas lampu merah kat trafik light..Reason? Aku tgk org lain buat aku pun buat.."law is made to be broken"... ntah.. tapi jujur..atas peristiwa itu aku hampir nk kena langgar..Aku mmg lupe time tuh lampu still merah..tapi aku main follow jer..motor kt depan..ada dlm 5 bijik..ceh time tu jgk ade sebijik kete Iswara mmg laju xingat..(of course dia laju sbb dia hijau)...mmg nsib baik dia brek..kalo tak mmg teruk aku kena..tu lah bila fikir2 balik..aku nak laju awal utk 15 saat awal jer..tapi berbaloi ke dgn nyawa dgn awal 15 saat tuh...


So, as for me..bila aku tgk berita pasal kemalangan maut..yg part sedih ofcoz time sanak keluarga menangis..menceritakan detik kematian, yelah..semalam baru bergelak bersama..semalam baru ketawa bersama..hari ini sudah menangis seorang diri..Kadang2 itu..mmg sukar nak terima hakikat..kehilangan orang tersayang..senangnya nyawa berpisah dgn jasad di lebuh raya..itulah..tapi it is the fact..ia mmg akan terus berlaku..berita pasal kemalangan mmg tidak akan kesudahanya...so fikirkan ayat aku ini..berbaloi ke awal 15 saat dari pergi utuk selamanya???

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...