Followers

Friday, September 9, 2011

MEREKA TENTERA YG PONDAN !!!


Salam, merujuk kepada keputusan penyiasatan terhadap flotilla MaviMarmara yang diserang oleh Israel ,PBB telah mengeluarkan suatu keputusan yg amat berat sebelah. Malah hasil laporan itu pihak yg menghantar misi bantuan itu juga dikira bersalah. Bersalah kerana memberikan bantuan? Turki yg meminta agar Israel memohon maaf ke atas kematian sukarelawan Turki yang terkorban dlm misi bantuan itu. Malah Israel dgn angkuh dan biadap tidak mengendahkan tuntutan Turki itu. Soalnya sekarang..Siapa itu Israel? Sekadar Negara yg tak diiktiraf menumpang tanah org..Kewujudan mereka adalah kunci kepada keganasan. Bagi mereka nyawa yg menentang mereka seumpama sampah dan tin-tin kosong yg hina. PBB apa pula cerita? Anjing bodoh yg mengikut sikerdil Israel. Inilah bentuk dunia sekarang…kejahatan dibiarkan berleluasa.


Apa fungsinya PBB??? Sekadar kuda tunggangan Israel. Rata-rata Negara-negara blok barat juga merasa gerun bila mendengar nama Israel. Apa yg hebat sgt pada tentera yg dayus ini? Kenapa dayus? Ya bukanlah mereka tentera yg berani, menyerang kanak-kanak, menyerang orang tua, menyerang kediaman awam, merobohkan penempatan awam, menyerang sekelompok kanak-kanak yg bersenjata batu kerikil..mereka punya senjata automatic..Adakah ini dipanggil tentera? Tidak..mereka adalah tentera pondan yg hina, dayus. Ingin sekali aku bertanya..adakah tentera Israel ini lelaki? Tapi jawapanya sudah Nampak, mmg mereka tentera yg pondan. Aku hairan bila mana org amat hormat pada Negara yg biadap ini. Jika kita menyesuluri sejarah tidak pernah sedikit pun tercatit kedamaian dibumi Palestine khususnya dan dunia umumnya sejak pendudukan mereka.



Begitu juga aku hairan pada negara2 arab. Kononya kaya2.Harta limpah melimpah..tapi tetap takut pada tentera yg pondan ini. KEnapa mesti takut? Oh lupa pasti rugi, mereka jua ada pelabur,saham dan lain2. Palestine itu Negara lain apa aku peduli. Inilah semangat nasionalisme berasaskan bangsa negara yg diwujudkan barat telah meresap sebati dlm pemikiran poltik sekarang. Sekarang dunia telah dibentuk, walaupun kekejaman melawan naluri fitrah kemanusiaan, ia tetap akan dipuja kerana mereka punya kuasa.Namun suatu masa tentera pondan ini akan tumbang juga.

1 comment:

sailaaf said...

sedihnya pic 1st tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...