Followers

Thursday, March 17, 2011

Arghhh...Politik lagi...


Salam..hari ni ak nk share ckit psal politik..Ade org pnah tnye aku knape aku mnat sgt psal2 politik ni.. Terus terang time 1998 aku br darjah 3.. Tapi time tu ak da stat mnat tgk berita..paling xleh blah time DSAI..dilucutkan jawatan dari timbalan Perdana Menteri..skandal dan kes..malah even setiap penghakiman aku turuti..kadang2 rse mcm xbtul2 pun ade..sbg sorg yg masih kcil..sjak tu lah aku msti akn update psal politik...


Apa definasi politik??
Politik diambil dari perkataan Greek, adalah suatu proses persutujuan bersama @ collective decision. Terdapat pelbagai sistem dlm politik feudalism,monarchy,parliamentary dan juga presidential.

Bolehkah Mahasiswa berpolitik??

YA>> ini jwpn yg jelas..kalo yg jelasnya mmg setiap antara kita lepas ni adalah antara penyumbang kpd negara..kalo Mahasiswa tak diberi peluang..bagaimana mereka taw susur galur utk mentadbir selepas ini..Malah rata2 Mahasiswa adalah golongan yang layak mengundi..adalah suatu yg tidak adil bagi golongan besar ini tak diberi peluang utk involve dlm politik sdgkan mereka adalah pemberi undi..politik itu mmg kotor..tapi tanpa politik kita akan dikotori..

3 comments:

NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN.. said...

tak suka bab politik..ehhehe

akmal said...

sesuai sngt dgn bdak law kan..hehe. anyway, salam kenal :)

Siti Umairah Othman said...

betul3x..

"politik itu mmg kotor..tapi tanpa politik kita akan dikotori.."

Politik itu kotor bila dicemari oleh tangan2 yang kotor..

Walhal, Nabi sendiri dah ajar... Daurah Islam bermula dengan politik, dengan penghijrahan ke Madinah dan bagaimana baginda diangkat menjadi pemimpin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...