Followers

Thursday, March 3, 2011

Ini bukan kisah cinta...





Ini bukan kisah Cinta ..

Cinta??!!!!>>>> Pelikkan perkataan ini. Aku yakin inilah perkataan yg paling senang didengar dlm dunia ini. Semua org tahu maksdnya..Entahlah..xpernah merasa xpernah tahu indahnya ia. Indahkah?? Apa itu perasaan?? Entahlah mungkin aku tiada perasaan..?? Kenapa perlu tertarik pada orang yang asing…Entahlah…minda aku masih membisu..Ya org itu mmg asing..asing sgt bg tiap2 insan..Apa itu cinta?? Bila ditanya org banyak jawapan yg lahir..banyak bercerita tentang indah..xkurang juga palitan kesedihan..ada yang megah berbicara..Entahlah jawapanku tetap sama, aku xmengerti... Apa ada pada hati itu perlukah diluah?? Atau sekadar lintasan hati yg bisu..ini bukan cerita cinta..sekadar seorang lelaki melihat seorang wanita dari jauh..dan buang perasaan itu jauh2..

Esok perasaan itu datang lagi..esok lagi dan lagi..mungkin setiap hari aku jatuh cinta pada setiap insan kutemu..perasaan kosong ini perlu..keras hati utk menanti yg halal dtg menjemput..Dimana mu si HALAL?..Yg halal utk ku pegang, bawa berjalan, kutatap lama2, Banyak cinta sekelilingku..tapi bukan kamu halal..bukan kamu.. Satu pelajaran berguna..

Ternyata aku manusia,, punya hati jua..kucoret nukilan cinta walau ini bukan kisah cinta..Bukan kisah indah..sekadar monolog dalam seorang insan bernama lelaki..inilah kisah cinta yang terindah sebenarnya..Aku harap esok masih sama..

3 comments:

hawasumiri said...

menyintai seseorng dalam hati tanpa mmberitahunya adalh mrupakan satu jihad.. sngkan nak berjihad.. so cintai-Nya sebelum mnyintai yang lain..

SITOT said...

cintailah perempuan yang bergelar isterimu bukan makwe mu. cewah.. haha

Amzar Aziz said...

moga berjumpa dengan yang HALAL> ameen. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...