Followers

Thursday, April 14, 2011

Undang-undang Kentut..


Salam..hehe..pelik2.. Kentut boleh jadi suatu kesalahan. Pelik juga badan legislative negara ini, mungkin sebab terlalu banyak fikir undang2 kentut pun nak digubal. Bagi aku in term of law..banyak lagi undang2 yg penting yg perlu utk digubal contoh kerakyatan,kesihatan,kewangan, yg lebih utama utk rakyat la..

Penggubal undang-undang Malawi dilaporkan akan membahaskan sebuah undang-undang baru pada minggu hadapan kerana kesalahan kentut di khalayak ramai.menurut AFP, Parti Progresif Demokrat Party berusaha untuk meminda undang-undang anti pencemaran yang pertama kali diperkenalkan pada 1929, tetapi belum pernah dikuatkuasa oleh pihak berkuasa untuk keadaan 'perut kembung'.


Undang-undang menyatakan: "Sesiapa yang sengaja merosakkan suasana di mana-mana tempat sehingga ia menjadi beracun bagi kesihatan orang ramai di tempat kediaman atau kawasan perniagaan atau kawasan kejiranan atau melintas laluan awam, akan didapati bersalah kerana perbuatan salah laku."

Menteri Perundangan dan hal ehwal perlembagaan, George Chaponda memberitahu Capital Radio: "Kerajaan mempunyai hak memastikan kesopanan awam. Kami berhak memperkenalkan peraturan di negara ini.


"Adakah anda mahu melihat rakyat negara ini kentut di khalayak ramai di mana-mana saja? Ia tidak berlaku pada zaman pemerintah diktator kerana orang ramai takutkan akibatnya. Kini disebabkan oleh multipartism atau kebebasan, rakyat boleh berkentut di mana saja."

Dia menambah bahawa "ia (kentut) boleh dikawal" dan rakyat "sepatutnya pergi ke tandas, bukannya kentut di khalayak ramai".Peguam Anthony Kamanga tidak bersetuju dengan tafsiran Chaponda tentang undang-undang 1929, kerana fasa undang-undang tersebut hanya berkaitan dengan pencemaran udara ( sedangkan kentut tidak mencemarkan udara)

5 comments:

Sophie said...

tp kadang2 ada jgk wajarnya undang2 tu kan... mst dorg ambil kira byk aspek sblm undang2 tu dgubal. btw i love what u share here :)

oh ya, klu ada masa do visit my blog

http://ohmylensa.blogspot.com/

bacalah entri ttg interview maktab tu n mcmne bnda tu boleh related ngn my life as a student yg study n mmg brasal dr Sarawak... what do u think? oh ya.. follow ur blog... nice, dude. keep it up.

kindergartenlibrary said...

haha .kelakar ! ! !

Najeera Yahya said...

uhuhu~~~ada juga meh undang-undang gini ? hihihi~~~

papun , ada bagusnya undang2 ni ..barulah dikatakan mencapai tamadun ... hihihi

ira said...

ada gak ea undang2 mcm ni? pelik2..

Prince said...

haha..nice entry..:)..minx share ye..salam perkenalan..:)

[ Wajib Bace ] Jenis - jenis Jodoh Yang Wujud
Lawak Paling Bodoh Di Dunia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...