Followers

Tuesday, May 3, 2011

Airmata bukan semestinya duka




Salam..lama benar pena tidak berkata, mencurah apa yg tertera diminda..Airmata bukan tanda kesedihan andai kita mampu menilai dari sudut berbeza. Semua org dijadikan mampu menangis walau seteguh mana arca kegoan dan kebesaran. Airmata juga sebgai peneman gelak dan tawa. Menjadi sahabat bila hati berduka. Air yang mengalir dari mata berkaca x mampu difahami oleh orang lain kecuali diri kita sendiri.

Andai terpaksa menangislah. Bukan suatu kehinaan dan kenistaan mengeluarkan airmata. Biar kolam mata berderai jatuh hati didalam lagikan tertusuk. Manusia sangat mudah menilai dari sisi yang jelas kurang pada jauh. Andai seseorang bertanya pada mu kpd menangis? Katakan aku cuma mengambil nikmat yang telah tersedia. Menangis juga nikmat. Nikmat yg sejati. Ubat penawar duka.



Biar apa pun alasanmu jangan biar kau bazirkan airmata pada yg xsepatutnya..jalan masih jauh lagi..simpan bekalan airmata mu pada yg sejati. Terduduk sebentar bukan beerti kau mahu menangis lagi..Benar kata orang hidup ini terlalu sekejap untuk selalu menanagis dan sesingkat juga untuk selalu ketawa..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...