Followers

Wednesday, May 11, 2011

Bendera Kelantan di Bakar? Apa sudah jadi..








Salam..ini mungkin isu lama yang sering berlaku dalam arena bola sepak negara. Standard permainan dan kualiti masih jauh perlu dibaikki tetapi gelagat penyokong amat memualkan.. Isu membakar bendera pernah juga berlaku sebelum ini. Bendera sebenarnya sesuatu yang amat bernilai dan berharga dan ia amat melibatkan maruah. Gelagat penyokong yang memebakar bendera negeri Kelantan benar-benar menaikkan kemarahan penyokong The Red Warriors. Sepatutnya tindakan tidak bertamadun ini tidak harus berlaku.



Bukan bendera negeri Kelantan sahaja malah bendera mana2 negara dan negeri pun adalah Identiti serta maruah yang harus dipandang tinggi. Tindakan ini harus dipandang serius kerana ia menunjukkan nilai sebenar penyokong. Kita juga pernah mendengar kisah bendera jalur gemilang dibakar, inikah nilai semangat kenegaraan yang kita pertahankan. Mungkin ada yang mengatakan bendera hanyalah sekadar sehelai kain yang biasa, dimata tapi ia sebenarnya lebih berharga kerana maruah.



Kepada penyokong bola sepak negara, jangan merencat dan mencacatkan perjalanan pembangunan bola sepak negara atas tindakan yang bodoh dan kurang ajar ini. Sepatutnya mana-mana penyokong harus mempunyai nilai semangat kesukanan dan saling menghormati antara satu sama lain. Tidak kisah anada pasukan Red Warriors, Red Giants, N9, Kedah, Terengganu, kita semua sama dlm Malaysia. Kepada pasukan Kelantan teruskan menjuarai kejayaan, anak watan kelantan memang sentiasa menyokongmu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...