Followers

Sunday, May 15, 2011

Pelabuhan Cinta Pena


Salam, mode nak berkarya. Terbaik dari ladang penaku..tertulis ayat sajak yang digabungkan dengan imaginasi sebuah cerpen. Ini pelabuhan cinta pena. Setiap ayat kalam-kalam indah tertera mencipta lukisan indah cerita cinta. Kian lama benar hati terusik pada bait-bait pelangi petang yang suram. Semalam, dia menangis lagi, luluh hati kerana cinta. Air mata yang mengalir bukan dapat menyucikan luka yang dalam pedih, perih itu. Walau segenap hati berbicara, walau sedamai sukma terhadir pada kelam hati yang sepi, meraih sekelumit cinta itu bukan senang di pelabuhan ini. Semalam ia hadir sejenak, mengintai hati kesunyian lalu hilang di balik ketandusan perasaan.


Ini cerita pelabuhan cinta, terkumpul kisah indah dari hati-hati yang setia. Ramai orang di pelabuhan ini, berbicara kisah masing-masing. Aku sekadar penanti di pelabuhan ini, menitip kisah mereka, sekadar di pinggir ini aku berpaut pada hati yang seakan rapuh. Ingin benar aku ungkapkan perasaan itu, namun sayang sukar benar hati membenarkan. Aku bukan insan hebat, sekadar tin-tin kosong dan sehelai daun kering yang di pandang sepi. Ini pelabuhan cinta, aku sekadar pemerhati bukan pelakonnya.


Ini benar memang sebuah kisah benar tentang pelabuhan cinta, kisah yang indah bagi yang pernah merasa dan sepi pada pencari cinta itu. Ini pelabuhan yang selalu aku ingin benar singgahi, saat mentari senja ingin berlabuh, malam menjelma bersama sinar yang redup, pelabuhan itu tetap sepi, pada hati yang masih mencari jauh. Izinkan aku titipkan sekadar sebuah senyuman pada pelabuhan ini pada jejak terakhir aku mengintai pelabuhan ini lagi. Ini pelabuhan indah, sekadar hati ini masih merasa sepi. Esok aku berlayar lagi, yang pasti akan ada pelabuhan cinta yang lain cuma entah bila akan aku labuhkan sauh pada hati itu,.biar aku terus berlayar berharap berlabuh ditempat yang menyambutku..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...