Followers

Wednesday, August 3, 2011

KAsih Ayah, Kasih Ibu..




Salam..sebelum isyak tadi mendapat panggilan dari seorang sahabat mengkhabarkan ayah beliau telah kembali ke rahmatullah..Al-Fatihah buat ayah kepada dua sahabatku, Saudara Makram Musa dan Siti Hajar Zakaria.. Bila dgr berita kematian ni baru kita sedar kejap..Betapa hidup kita ini ada tempoh masanya.. Bagi kita yg masih mempunyai ibu dan bapa bersyukurlah..kita masih ada orang yg kita perlu berbakti.. Kadang2 kta sbenarnya terleka, khilaf dan lupa..




Kasih seorang yg dipanggil bapa dan ibu memang tiada tandingannya...Sedari kita lahir, sekecilnya, bagaimana kita dibelai, disayang, kalo ada secalit parut gigtan nyamuk siibu sudah gundah gulana..tidak mahu anak kesayangan terkesan begitu..Si Bapa, peluh keringat mengalir..bekerja utk rezeki ank2 dan isteri..Namun sayangnya, si anak itu masih kecil, tak pernah melihat titis pengorbanan mereka...Terkadang aku terfikir sejenak, aku jua pasti melalui hari itu seperti mereka..kuatkah aku menanggung perasaan..saat orang yg kucintai..akan ditidurkan diruang sempit dikabur tanah..saat mereka dibalut kain putih bersih, saat mereka terbujur kaku..tiada lagi terdengar tawa, suara yg menjadi nyanyian hidupku..



Ayah..nanti siapa yg akan urut kaki ayah?... Ibu nanti siapa yang akan picit kepala ibu kalo ibu dibawah sana...tanya seorang ank kecil yg xmengerti..semoga kita tdk akan pernah mensiakan ayah dan ibu kita yg masih hidup..ingati jasa mereka..pada yg telah pergi, sentiasa mendoakan roh mereka dlm kalangan org soleh...

Ayah dan Ibuku tercinta...

3 comments:

Anis izyan Abd Rahman said...

im touched !__!

hyz said...

hargai sementara masih ada

Diari Si Froggie said...

sedih nya baca enrty nie..
hope aida juga kuat menghadapi perkara itu.. :(

jangan mensia2 kan mereka sementara mereka masih ada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...