Followers

Sunday, March 20, 2011

Hidup ini luas pada mencari, sempit bagi yg merasa cukup..




Salam semua…siapa dalam dunia ini bloeh bagitau aku apakah perkara yg benar2 buat kita puas hati..kita sgt puas..tenang.. Ada orang kata puas dapt rumah besar,siap ada air-cond swimming pool..Aku puas..aku puas…Pastinya ke hati dia tenang?? Tenang ke memiliki rumah besar mewah..sekali sekecil batu kerikil menjadi asas runtuh sudah dapat meruntuhkan mahligai itu.. Ada org kata tenang dpt memiliki wanita cantik..memiliki lelaki tampan..aku sudah puas…lalu skejap ditakdirkan org yg dipuja cantik dan tampan itu kemalangan cacat..habislah puas itu..adakah hati benar puas dgn mendapat itu..

Ada org kata aku puas dgn makan yg lazat..banyak.., tapi ketika sakit ditakdirkan lauk enak seenaknya pun disediakan oleh chef terkenal pun, diimport dari bahan bermutu pun….tetap rasa enaknya takde time sakitkan..adakah ia menjadikan kita tenang?? Kadang2 kita cakap kita ini muda lagi..banyak benda kita xbuat lagi…tiba2 salh sorg kwn kita meninggal..kita diam seribu bahasa..dan akhirnya lupa..kita selalu terkejar mencari tenang..Apa tenang itu?? APA..macam mana nak tenang…hidup ini sgt luas pada yg sentiasa mencari tapi amat sempit bg yg sudah merasa cukup.,.

Kita time sedih..selalu kiata kata knape kita selalu kena bala..tapi time kita gembira kita lupa kita pernah sedih...Suatu pagi kita bangun kita xdapat melihat..kita buta.. Time tu, kita rasa beruntungnya, tenangnya ada mata. Satu hari kita berjalan, dilanggar orang..patah kaki,..time tu kita rasa tenangnya kalo ada kaki.. Kepuasan xpernah ada dlm kamus hidup kita..bila kita sering terleka..Apa yg ada pada kita sendiri sudah lebih dari cukup utk kita..kalau kita tahu menilainya..

3 comments:

Gimi said...

bersyukurlah dengan apa yg ada..

Anonymous said...

sangat setuju! banyak kali jadi kt diri sendiri. :)

Duta said...

semoga kita bersyukur dgn apa yg ada kita miliki..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...