Followers

Wednesday, May 11, 2011

Pakistan diludah, Amerika bersorak..






Salam..ketika negara-negara barat dan sekutunya bersorak kegembiraan dengan kematian Osama, dunia seumpama melupakan negara yang didakwa tempat persembunyian pemimpin Al-Qaeda tersebut. Secara rasionalnya kedaulatan negara Pakistan sebenarnya telah diceroboh seperti sampah yang hina atas tindakan unilateral yang dilakukan oleh tentera US. Fakta yang mudah, Pakistan adalah sebuah negara, mengikut undang-undang antarabangsa setiap negara mempunyai hak keatas kedaulatan masing-masing. Malah andai seseorang dari negara asing masuk ke sempadan sesebuah negara lain sudah dilabel menceroboh kedaulatan, inikan pula telah melaksanakan operasi ketenteraan.



Sayangnya atas nama keganasan, tiket untuk kuasa gila dunia ini bisa sahaja meratah negara kerdil mereka berkuasa untuk pergi sahaja kemana pun mereka hendak. Tak keterlaluan untuk mengatakan mereka mungkin merasa seluruh dunia ini milik mereka, negara lain sekadar hamba!! Apabila melihat berita betapa gembiranya warga Amerika dan dunia umumnya gembira dan sehingga mengadakan pesta atas kematian Osama ini terasa seperti suatu penghinaan juga kepada seluruh negara Islam. Malah tindakan tentera US itu dilihat telah membelangkangi undang-undang antarabangsa itu sendiri.




Peristiwa 11 September mmg peristiwa yang amat mengejutkan. Tetapi ia bukan alasan negara kuasa besar gila ini untuk terus bersorak atas nama keamanan. Mereka inilah yang sebenarnya banyak mencipta keganasan dan mereka juga bermegah dengan operasi membanteras keganasan. Analogi seperti seorang mencipta virus dan dia juga meraih keuntungan menjual anti-virus. Kepada umum pembunuhan Obama bukanlah suatu kebanggaan yang harus disambut dgn pesta, cara pembunuhan dan operasi ketenteraan US lebih hina dan keji dan mencalari undang-undang dan hak negara lain.

1 comment:

shat mashuri said...

amerika dan sekutu kuatnye memg gile nk pegang dunia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...